Ogólne Warunki Sprzedaży, zwane dalej „OWS”, regulują zasady sprzedaży towarów i/ lub świadczenia usług przez KRIO-SERWIS Sp. z o.o., zwaną dalej „Sprzedającym” lub „Dostawcą”, na rzecz podmiotu kupującego, zwanego dalej „Kupującym”.

OWS stanowią integralną część umów, ofert, oraz potwierdzeń zamówień i obowiązują obie Strony umowy, o ile nie uzgodnią one wyraźnie odmiennych postanowień w formie pisemnej, elektronicznej z użyciem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub dokumentowej. Ogólne warunki umów Kupującego mogą znaleźć zastosowanie tylko w zakresie, w jakim nie są sprzeczne z postanowieniami OWS lub w jakim nie wyłączają tych postanowień.


Definicje:

1. Producent – producent towarów i podzespołów użytych przez Sprzedającego do wykonania umowy

2. Gwarancja Producenta – warunki gwarancji udzielone przez Producenta użytych do wykonania umowy –

mają zastosowanie do niniejszej umowy o ile zostały przekazane Kupującemu..

1. Zawarcie umowy

1.1. Zawarcie umowy następuje, gdy jedna ze Stron wyrazi wolę zawarcia umowy (oferta, zamówienie) podając istotne postanowienia i ogólne warunki (przedmiot, cena, OWS), a druga ze Stron przyjmie to oświadczenie bez zastrzeżeń, zmian lub uzupełnień — w formie potwierdzenia zamówienia wraz z zaakceptowanymi OWS.

1.2. W przypadku złożenia zastrzeżeń, zmian lub uzupełnień przez drugą Stronę poczytuje się je jako nową ofertę. Zastrzeżenia, zmiany lub uzupełnienia złożone przez Kupującego nie będą włączone do umowy pomimo braku zgłoszenia sprzeciwu przez Sprzedającego.

1.3. Oświadczenia woli składane w ramach sprzedaży towarów lub świadczenia usług przez Sprzedającego na rzecz Kupującego tj. oferta, zamówienie, potwierdzenie zamówienia oraz wszelkie uzgodnienia – o ile strony nie postanowią inaczej - dla swej skuteczności powinny być składane w formie:

1.3.1. Pisemnej – Oryginał pisma zawierającego oświadczenie woli danej Strony przesłane drugiej Stronie na wskazany adres korespondencyjny lub wręczone bezpośrednio; lub

1.3.2. Elektronicznej - Dokument elektroniczny zawierający oświadczenie woli danej strony opatrzony podpisem elektronicznym, złożonym za pomocą oprogramowania umożlwiającego identyfikację tożsamości osoby składającej podpis, przesłany na wskazany adres e-mail drugiej Strony; lub

1.3.3. Dokumentowej - Kopia oryginału pisma zawierającego oświadczenie woli lub jego odczyt do formy elektronicznej (w formacie PDF) przesłany na wskazany adres e-mail drugiej Strony.

1.4. Wyłączone jest stosowanie ogólnych warunków umów lub wzorców umów Kupującego, również wówczas, gdy Sprzedający nie zgłosił wobec ich wyłączenia, zmiany czy wyraźnego sprzeciwu.

1.5. Sprzedający może wyrazić zgodę na włączenie do umowy ogólnych warunków umów,  wzorców umów Kupującego lub ich części. Oświadczenie Sprzedającego w tym zakresie wymaga zachowania formy, o której mowa w pkt. 1.3 lub 1.4.

1.6. Przyjęcie do realizacji przez Sprzedającego zamówienia Kupującego lub przystąpienie przez Sprzedającego do realizacji zamówienia Kupującego w żadnym wypadku nie oznacza akceptacji przez Sprzedającego jakichkolwiek ogólnych warunków umów lub wzorców umów Kupującego. Do włączenia do umowy jakiegokolwiek postanowienia ogólnych warunków lub wzorców umów Kupującego lub uznawania jego obowiązywania, choćby w części, pracownicy Sprzedającego nie mają umocowania, chyba że co innego wyraźnie wynika z ich pełnomocnictwa.

1.7. Wyłączone jest stosowanie przepisu art. 681 i art. 682 kodeksu cywilnego.

2. Realizacja umowy

2.1. Sprzedaż towarów

2.1.1. Sprzedający przystępuje do realizacji zamówienia w terminie wskazanym w ofercie, jednakże w przypadku, gdy oferta przewiduje wpłatę zaliczki termin przystąpienia do realizacji zamówienia liczony jest od chwili wpływu zaliczki.

2.1.2. Kupujący zobowiązany jest do współdziałania ze Sprzedającym w trakcie wykonywania umowy, w szczególności zobowiązany jest udzielić Sprzedającemu wszelkich informacji niezbędnych do zaprojektowania i wyprodukowania towaru. Kupujący ponosi odpowiedzialność za skutki podania w zamówieniu niewłaściwych bądź niepełnych danych technicznych lub danych dotyczących realizacji zamówienia.

2.1.3. Wszelkie dodatkowe próby, badania itp. wykonywane przed wydaniem towaru, Sprzedający zleci upoważnionym osobom bądź jednostkom we własnym imieniu, na rzecz, koszt i ryzyko Kupującego. 2.1.4.Sprzedający jest uprawniony do przesunięcia terminu realizacji zamówienia w razie wystąpienia okoliczności, za które nie ponosi odpowiedzialności lub których nie mógł przewidzieć, o czym poinformuje Kupującego przed upływem pierwotnego terminu realizacji zamówienia.

2.1.5. Sprzedający dostarczy zamówione towary na koszt i ryzyko Kupującego, chyba że Strony postanowią inaczej.

2.1.6. Wraz z towarem Sprzedający wydaje Kupującemu dokument WZ. Dowodem realizacji zamówienia lub jego części może być również list przewozowy potwierdzony przez Kupującego lub protokół odbioru sporządzony zgodnie z zapisami ppkt 2.2.6.5 - 2.2.6.7.

2.1.7. Kupujący może złożyć reklamacje ilościowe odebranych towarów tylko w przypadku, gdy przesyłka odebrana nie nosiła z zewnątrz śladów naruszeń.

2.1.8. Kupujący powinien zgłosić reklamacje po ujawnieniu braku ilościowego nie później niż w ciągu 3 dni od daty otrzymania towaru. Zgłoszenie reklamacyjne wymaga jednej z form określonych w pkt 1.3.. Do zgłoszenia reklamacji należy dołączyć komisyjny protokół odbioru stwierdzający braki ilościowe wraz z kopią listu przewozowego oraz faktury sprzedaży lub innych dokumentów towarzyszących przesyłce tj. specyfikacji lub dokumentu WZ.

2.1.9. W przypadku, gdy dostawa towarów odbywa się na koszt i ryzyko Sprzedającego, Kupujący obowiązany jest zgłosić pisemnie wady jawne i uszkodzenia dostarczonych towarów oraz braki ilościowe niezwłocznie, nie później niż w ciągu 3 dni pod rygorem utraty zgłaszania reklamacji wad, uszkodzeń oraz braków ilościowych. Do reklamacji należy dołączyć oryginał listu przewozowego wraz z   protokołem   odbioru   stwierdzającym   istnienie  wady   lub  braki   ilościowe,   podpisanym   przez przewoźnika, potwierdzającym fakt uszkodzeń w czasie transportu.

2.1.10. W każdym przypadku, gdy koszty dostarczenia towaru ponosi Sprzedający, koszty odbioru, rozładunku i ryzyka z tym związane obciążają Kupującego.


2.2. Sprzedaż towarów i/ lub świadczenie usług

2.2.1. Przekazanie placu budowy/ terenu wykonywania prac.

2.2.1.1. Kupujący na własny koszt i ryzyko zapewnia Sprzedającemu dostęp do placu budowy/ terenu prowadzenia prac w zakresie niezbędnym do wykonania umowy, w tym przez udostępnienie dróg dojazdowych i przejazdu przez teren Kupującego oraz ponosi odpowiedzialność za ich utrzymanie w należytym stanie w czasie wykonywania przez Sprzedającego prac.

2.2.1.2. Przekazanie placu budowy/ terenu prowadzenia prac Sprzedającemu, następuje na podstawie protokołu zdawczo odbiorczego.

2.2.1.3. Co najmniej 7 dni przed przekazaniem placu budowy/terenu prowadzenia prac Kupujący zobowiązany jest przekazać Sprzedającemu wszelkie wymagane prawem pozwolenia, zezwolenia oraz poinformować go o potencjalnych ryzykach, zagrożeniach oraz obowiązujących tam zasadach, w tym bezpieczeństwa, ochrony środowiska jeżeli jest to związane z wykonaniem przedmiotu Umowy.

2.2.1.4. Co najmniej 7 dni przed przekazaniem placu budowy/terenu prowadzenia prac Kupujący zobowiązany jest przekazać Sprzedającemu aktualne mapy zawierające uzbrojenie terenu w rejonie prowadzenia prac. W przypadku gdy Kupujący nie przekaże map lub przekazane mapy nie są aktualne, Kupujący ponosi ryzyko powstania w czasie wykonywania prac ewentualnych szkód i/lub koszty konieczności wprowadzenia zmian w planie i sposobie wykonywania przez Sprzedającego prac.

2.2.1.5. Kupujący oświadcza, że plac budowy/ teren prowadzenia prac nie jest zanieczyszczony przez substancje toksyczne lub niebezpieczne i ponosi wszelkie ryzyko oraz odpowiedzialność w przypadku gdyby takie zanieczyszczenia terenu ujawniły się w trakcie wykonywania przez Sprzedającego prac w ramach Umowy.

2.2.1.6. Kupujący zapewnia na swój koszt Sprzedającemu na czas realizacji umowy dostęp do energii elektrycznej, ujęcia wody pitnej, połączeń telekomunikacyjnych, miejsca przechowywania narzędzi i pomieszczenia socjalnego dla personelu Sprzedającego, a także media niezbędne do przeprowadzenia testów sprawdzających i uruchomieniowych.


2.2.2. Obowiązki Kupującego.

Do obowiązków Kupującego w ramach danej umowy, prócz wymienionych w ppkt 2.2.1 związanych z przekazaniem placu budowy/ terenu wykonywania prac w ramach umowy, o ile umowa nie stanowi inaczej, należy w szczególności:

2.2.2.1. Współpraca ze Sprzedającym w procesie opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia osób realizujących zobowiązanie w imieniu Sprzedającego lub nadzorujących realizację umowy w imieniu Kupującego;

2.2.2.2. Przeszkolenie osób wskazanych przez Sprzedającego, wykonujących prace na rzecz Kupującego, w zakresie obowiązujących u Kupującego lub na terenie placu budowy/ terenie prowadzenia prac procedur, regulaminów i przepisów wewnętrznych, w tym wewnętrznych przepisów BHP i ppoż.;

2.2.2.3. Udzielenie Sprzedającemu wymaganej przepisami prawa zgody na zlecanie robót podwykonawcom;

2.2.2.4. Współpraca ze Sprzedającym w trakcie wykonywania prac w ramach usługi, jeżeli jest to niezbędne dla ich prawidłowego wykonania;

2.2.2.5. Dokonanie odbioru przedmiotu umowy zgodnie z postanowieniami umowy;

2.2.2.6. Odkupienie dostarczonych przez Sprzedającego towarów i materiałów, które nie mogą być użyte przez Sprzedającego w razie rozwiązania umowy lub w razie odstąpienia od umowy przez Kupującego lub przez Sprzedającego z przyczyn leżących po stronie Kupującego.


2.2.3. Obowiązki Sprzedającego.

Do obowiązków Sprzedającego należy:

2.2.3.1. Wykonanie zakresu prac objętych przedmiotem umowy z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami, dokumentacją objętą umową (np. dokumentacją projektową) oraz z zasadami wiedzy technicznej lub budowlanej na podstawie założeń lub dokumentacji przekazanej przez Kupującego najpóźniej w dniu zawarcia umowy, przy czym Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za błędy w dokumentacji przekazanej przez Kupującego lub w założeniach przekazanych przez Kupującego;

2.2.3.2. Protokolarne przejęcie od Kupującego placu budowy/ terenu wykonywania prac w ramach umowy;

2.2.3.3. Dostarczenie materiałów niezbędnych do wykonania umowy wg specyfikacji zawartej w umowie;

2.2.3.4. Nadzór realizacyjny i koordynacja prac lub dostaw;

2.2.3.5. Uzyskanie wymaganej przepisami prawa zgody Kupującego na zlecanie robót podwykonawcom;

2.2.3.6. Zabezpieczenie właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania prac w ramach umowy;

2.2.3.7. Odbycie przeszkolenia w zakresie BHP i ppoż. pracowników wykonujących prace w oparciu o obowiązujące przepisy wewnętrzne Kupującego;

2.2.3.8. Oznakowanie odzieży roboczej i kasków ochronnych;

2.2.3.9. Usunięcie z placu budowy/ terenu wykonywania prac maszyn, urządzeń i innych rzeczy, z których korzystał w trakcie realizacji umowy.


2.2.4. Koordynatorzy prac.

2.2.4.1. Strony wyznaczą osoby odpowiedzialne za nadzór i wykonanie prac będących przedmiotem umowy oraz upoważnionych do wzajemnych kontaktów w terminie i na warunkach określonych w umowie. W razie niewyznaczenia takich osób uznaje się, że osobami odpowiedzialnymi za realizację umowy są odpowiednio: po stronie Sprzedającego osoba, która sporządziła ofertę, a po stronie Kupującego osoba, która podpisała zamówienie.


2.2.5. Roboty dodatkowe.

Jeżeli w toku wykonywania przedmiotu umowy powstanie konieczność wykonania dodatkowych prac lub dostaw nieobjętych zakresem umowy, warunkujących oddanie do użytkowania przedmiotu umowy  zgodnie  z  jego  przeznaczeniem,  Sprzedający  wykona  powyższe  prace  lub  dostawy  na odrębne  pisemne  zlecenie  Kupującego.  Zakres,  wysokość  wynagrodzenia  oraz  termin  wykonania takich dodatkowych dostaw lub prac określi Sprzedający w uzgodnieniu z Kupującym.


2.2.6. Odbiór

2.2.6.1. Po zakończeniu poszczególnych prac, Sprzedający zgłasza Kupującemu telefonicznie lub w formie elektronicznej - email gotowość odbioru zakończonych prac.

2.2.6.2. Kupujący jest zobowiązany do niezwłocznego dokonania oceny zakończonych prac, nie później niż w terminie 3 dni roboczych od daty zgłoszenia gotowości do odbioru przez Sprzedającego. Przez dni robocze w tym przypadku należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku pomiędzy godz. 7.00 a 15.00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych o pracy.

2.2.6.3. Kupujący ustala datę rozpoczęcia odbioru, o czym powiadamia Sprzedającego. Sporządzenie i podpisanie protokołu odbioru jest równoznaczne z potwierdzeniem terminu zakończenia robót w ramach umowy w dacie ich zgłoszenia do odbioru.

2.2.6.4. W razie zgłoszenia przez Kupującego uzasadnionych zastrzeżeń do wykonania prac, strony podpiszą protokół odbioru z jednoczesnym wyszczególnieniem stwierdzonych wad i określeniem terminu ich usunięcia w okresie gwarancji.

2.2.6.5. W przypadku nieprzystąpienia przez Kupującego do odbioru w terminie 3 dni roboczych od zawiadomienia o gotowości odbioru lub niezasadnej odmowy dokonania odbioru w tym terminie, Strony uznają, że przedmiot umowy został wykonany w terminie i zgodnie z umową. W takim przypadku spisany przez Sprzedającego protokół odbioru będzie miał pod każdym względem moc protokołu podpisanego przez obie Strony.

2.2.6.6. W przypadku gdy, z przyczyn nie leżących po stronie Sprzedającego lub z przyczyn za które odpowiedzialność ponosi Kupujący, przez okres dłuższy niż 2 tygodnie od daty dostawy towaru objętego przedmiotem umowy Sprzedający nie będzie mógł wykonać usług w ramach umowy w zakresie montażu, uruchomienia lub programowania dostarczonych towarów, za które to usługi przewidziane jest wynagrodzenia dla Sprzedającego, to spisany zostanie protokół gotowości wykonania takiej usługi i podpisany przez przedstawiciela Sprzedającego, który będzie stanowił dla Sprzedającego podstawę do wystawienia faktury i otrzymania wstrzymywanego przez to wynagrodzenia. W protokole tym wskazane zostaną okoliczności, w związku z którymi Sprzedający doznał przeszkody w wykonaniu usług pomimo zgłoszenia gotowości takiego wykonania. Zapłata przez Kupującego wynagrodzenia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym nie zwalnia Sprzedającego z montażu, uruchomienia lub programowania zgodnie z umową w nowym terminie, jednakże gdyby w związku z tym lub w związku z opóźnieniem ze strony Kupującego wiązały się dla Sprzedającego dodatkowe koszty, Kupujący będzie zobowiązany do ich pokrycia.

2.2.6.7. W przypadku gdy Kupujący przed odbiorem przejmie przedmiot umowy do eksploatacji (używania), uznaje się że Strony dokonały odbioru przedmiotu umowy. W takim przypadku Sprzedający jest uprawniony do wystawienia faktury i otrzymania należnego mu wynagrodzenia.


2.2.7. BHP, ochrona środowiska, gospodarka odpadami.

2.2.7.1. Sprzedający oświadcza. że wykonuje usługi zgodnie z wymogami bhp i ochrony środowiska wynikającymi z obowiązującego prawa i standardów Sprzedającego.

2.2.7.2. Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania Sprzedającemu wszelkich informacji dotyczących zagrożeń i własnych standardów w zakresie bhp i ochrony środowiska w miejscu prowadzenia prac oraz przeszkolenia osób wskazanych przez Sprzedającego, wykonujących prace na rzecz Kupującego, w zakresie obowiązujących u Kupującego procedur, regulaminów i przepisów wewnętrznych, w tym wewnętrznych przepisów BHP i ppoż.

2.2.7.3. Jeżeli podczas realizacji umowy ktokolwiek z personelu Sprzedającego bądź personelu jego podwykonawcy znajdzie się w sytuacji zagrożenia dla jego bezpieczeństwa lub zdrowia, bądź gdy ma wykonać zadanie, które jest niebezpieczne, ma obowiązek natychmiastowego przerwania prac i zgłoszenia sprawy przełożonemu. Zadanie takie zostanie wykonane dopiero wówczas, gdy wszystkie Strony uznają sytuację za bezpieczną. Czas przygotowania bezpiecznego miejsca pracy przez Kupującego uważany jest za zwłokę Kupującego w realizacji umowy.

 2.2.7.4. Sprzedający dokona zagospodarowania odpadów wytworzonych podczas realizacji prac objętych umową, zgodnie z aktualnymi przepisami dotyczącymi zagospodarowania odpadów.


2.2.8. Odpowiedzialność za wady.

2.2.8.1. Jeżeli w toku czynności odbioru zostaną stwierdzone wady nadające się do usunięcia, zostanie podpisany  protokół  odbioru,  a  Sprzedający  ponosi  odpowiedzialność  z  tytułu  tych  wad  na podstawie udzielonej gwarancji.

2.2.8.2. Jeżeli w toku czynności odbioru zostaną stwierdzone wady nienadające się do usunięcia — Kupujący może żądać obniżenia wynagrodzenia odpowiednio do utraconej wartości użytkowej i technicznej, jeżeli wady nie uniemożliwiają użytkowania przedmiotu umowy zgodnie z jego przeznaczeniem,  albo  odstąpić  od  umowy,  jeżeli  wady  uniemożliwiają  jego  użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem.

3. Cena i Warunki płatności

3.1. Cena i warunki płatności określone są w umowie lub w potwierdzeniu zamówienia przez Sprzedającego.

3.2. W braku odmiennego ustalenia ceny podane w ofercie i/lub umowie są wartościami netto. Kupujący jest zobowiązany do zapłacenia na rzecz Sprzedającego ceny wraz z doliczoną do niej zgodnie z obowiązującymi przepisami kwotą podatku VAT.

3.3. W przypadku gdy cena jest indeksowana kursem waluty obcej i jest płatna w złotych wartość takiej ceny zostanie obliczona według kursu średniego danej waluty obcej (waluty indeksującej), ogłoszonego przez NBP w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym dzień wystawienia faktury.

3.4. W przypadku gdy w potwierdzeniu przewidziana jest zaliczka lub zadatek na rzecz Sprzedającego, wpłacona przez Kupującego kwota podlega zaliczeniu na poczet ceny. W przypadku rozwiązania umowy lub odstąpienia od niej przez którąkolwiek ze Stron, zaliczka podlega zwrotowi według jej nominalnej wartości, zaś w przypadku zadatku zastosowanie mają ogólnie obowiązujące przepisy (art. 394 K.C.).

3.5. Wartość zaliczek wypłacanych na poczet ceny indeksowanej kursem waluty obcej, która jest płatna w złotych, obliczona zostanie według kursu średniego danej waluty obcej (waluty indeksującej), ogłoszonego przez NBP w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym dzień wystawienia żądania zaliczki.

3.6. W przypadku opóźnienia w zapłacie zaliczki/zadatku, Sprzedający ma prawo do przesunięcia rozpoczęcia biegu terminu dostawy towarów i/lub wykonania usługi aż do czasu uzyskania potwierdzenia z banku Sprzedającego wpływu zaliczki/zadatku.

3.7. Sprzedający oświadcza, że jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług VAT zarejestrowanym pod numerem NIP: 6222439946

3.8. Kupujący zobowiązuje się do dostarczenia Sprzedającemu danych niezbędnych do wystawienia faktury VAT. W przypadku, gdy dane te nie zostaną podane Sprzedający wystawi faktury na dane ujawnione w dostępnych publicznie rejestrach (CEiDG, KRS, GUS)

3.9. W przypadku opóźnienia w zapłacie za towar/usługę Kupujący zostanie obciążony odsetkami ustawowymi za opóźnienie w transakcjach handlowych

3.10. Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Kupującego do wstrzymania zapłaty ceny za towar/usługę bądź za ich część.

3.11. Z ustalonej ceny Kupujący nie ma prawa potrącania jakichkolwiek należności.

3.12. W przypadku gdy w umowie określona jest cena brutto, to cena ta ulegnie zmianie w razie zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), z zachowaniem zasad wynikających z przepisów zmieniających ustawę o podatku od towarów i usług (VAT) lub wydane na jej podstawie przepisy wykonawcze.

3.13 Jeżeli Kupujący nie dokona zapłaty zgodnie z umową, wówczas Sprzedający może wszcząć postępowanie windykacyjne lub odstąpić od umowy zgodnie z pkt 7.3.4 i zażądać od Kupującego zwrotu towarów, za które Kupujący nie zapłacił.

3.14 Sprzedający  może  również  żądać  odszkodowania,  jeżeli  towar  został  zużyty  lub  uszkodzony,  w szczególności gdy wartość towaru odebranego przez Sprzedającego od Kupującego jest niższa od ceny, którą Kupujący powinien uiścić za otrzymany towar.

3.15 W przypadku, gdy Kupujący pozostaje w opóźnieniu w płatności na rzecz Sprzedającego, Sprzedający ma prawo wstrzymać się z realizacją jakiegokolwiek zamówienia lub jego części do czasu spłaty przez Kupującego zaległych zobowiązań pomimo wysłania oferty i jej przyjęcia przez Kupującego lub potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego.

 

4. Gwarancja

4.1. Sprzedający gwarantuje, że towary lub towar i usługi dostarczone w ramach realizacji umowy będą zgodne ze specyfikacją, dokumentacją projektową i/lub rysunkami technicznymi i wszelkimi innymi wymogami umowy, oraz że są dobrej jakości, właściwie zaprojektowane i wykonane przy użyciu właściwego materiału.

4.2. Sprzedający udziela Kupującemu gwarancji na okres ustalony w dokumencie gwarancyjnym lub w umowie. Jeśli nie stwierdzono inaczej w dokumencie gwarancyjnym lub w umowie, gwarancja obejmuje: 4.2.1.Dostarczone towary lub dostarczone i zamontowane towary oraz użyte materiały — na warunkach

określonych przez Producenta, jednakże nie dłużej niż przez okres 12 miesięcy, 4.2.2.Prace wykonane w ramach realizacji umowy - przez okres 6 miesięcy.

4.3. Okres gwarancji rozpoczyna bieg od daty dostawy towarów zgodnie z warunkami dostawy towarów określonymi w umowie lub w przypadku dostawy towarów i usług od daty uruchomienia/zainstalowania towaru/ wykonania usługi, nie później jednak niż od daty sporządzenia protokołu odbioru.

4.4. W ramach gwarancji Sprzedający zobowiązany jest do usunięcia na swój koszt i według własnego wyboru wad fizycznych towaru lub usługi albo do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeżeli wady te ujawnione zostaną w okresie gwarancji i powstaną z przyczyn tkwiących w sprzedanym towarze lub są następstwem wadliwego wykonania lub użycia wadliwych materiałów.

4.5. Kupujący jest zobowiązany niezwłocznie, nie później niż w terminie 5 dni po stwierdzeniu zaistnienia wady towaru lub usługi dokonać zgłoszenia wady w formie pisemnej. Kupujący zobowiązany jest dostarczyć wadliwy towar na swój koszt i ryzyko do miejsca naprawy wskazanego w dokumencie gwarancyjnym, chyba że Sprzedający zobowiąże się do usunięcia wady towaru w miejscu użytkowania towaru przez Kupującego. Sprzedający nie jest zobowiązany do demontażu lub ponownego montażu towaru, jak również nie będzie ponosił jakichkolwiek kosztów z tego tytułu lub z tym związanych.

4.6. Sprzedający nie później niż w ciągu 21 dni od zgłoszenia wady zobowiązuje się poinformować Kupującego o sposobie i terminie usunięcia wady. O ile Strony nie postanowią inaczej termin usunięcia wady będzie nie dłuższy niż 60 dni, licząc od upływu terminu wskazanego w zdaniu poprzedzającym. W przypadkach uzasadnionych przyczynami o charakterze technicznym, technologicznym lub innymi niezależnymi od Sprzedającego, w szczególności związanymi z dostępnością części zamiennych, o czym Sprzedający poinformuje niezwłocznie Kupującego, termin ten ulegnie wydłużeniu bez konieczności składania jakichkolwiek dodatkowych oświadczeń przez którąkolwiek ze Stron o dodatkowy czas potrzebny na usunięcie wady wywołany tymi przyczynami, jednakże nie dłużej niż o 30 dni w stosunku do terminu określonego w zdaniu poprzednim, chyba że Sprzedający wskaże inaczej.

4.7. W przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia wady, w szczególności przypadku braku wystąpienia wady, a także w przypadku, gdy wada powstała z przyczyn leżących po stronie Kupującego lub innego podmiotu wszelkie koszty poniesione przez Sprzedającego związane z taką interwencją będą poniesione przez Kupującego na warunkach określonych w pkt 5.

4.8. Sprzedający zobowiązany jest dostarczyć Kupującemu towar po usunięciu zaistniałej wady na swój koszt i ryzyko do miejsca użytkowania towaru przez Kupującego, za wyjątkiem podatków, ceł oraz kosztów odprawy celnej i importowej w kraju Kupującego, które to koszty obciążają Kupującego.

4.9. Jeżeli dokumentacja określająca warunki eksploatacji dostarczonego towaru i/ lub usługi, a w szczególności dokumentacja techniczno-ruchowa (DTR) wymaga dokonywania w okresie gwarancyjnym prewencyjnych czynności serwisowych, w tym przeglądów gwarancyjnych, a umowa nie stanowi inaczej, Kupujący jest odpowiedzialny za spełnienie tych wymagań.

4.10. Jeżeli Sprzedający zobowiązał się wobec Kupującego, że w okresie gwarancji będzie świadczył na rzecz Kupującego usługi polegające na dokonywaniu okresowych przeglądów technicznych w odniesieniu do dostarczonych tub dostarczonych i zamontowanych przez Sprzedającego towarów, to Kupujący zobowiązany jest, pod rygorem utraty praw z gwarancji, ustalić ze Sprzedającym konkretne terminy (dni kalendarzowe) tych przeglądów, z wyprzedzeniem co najmniej trzech miesięcy przed upływem wymaganego terminu przeglądu, o ile strony nie ustaliły takich dokładnych terminów dokonania przeglądów w umowie.

4.11. Gwarancja Sprzedającego na towar lub jego część, który został wymieniony, ulega przedłużeniu o okres dalszych 12 miesięcy licząc od daty wymiany. Łączny czas gwarancji na wymieniony towar lub jego część nie może przekroczyć 18 miesięcy od daty pierwotnej dostawy towaru podlegającego wymianie.

4.12. Kupujący traci uprawnienia z tytułu gwarancji w przypadku:

4.12.1. używania towaru niezgodnie z umową, jego przeznaczeniem, dokumentacją techniczno – ruchową, instrukcją i wskazaniami Producenta i/lub Sprzedającego

4.12.2. dokonywania napraw tub przeróbek dostarczonego towaru lub wykonanej przez Sprzedającego pracy bez powiadomienia i pisemnej zgody Sprzedającego i/lub Producenta

4.12.3. nie spełnienia wymagań Sprzedającego określonych w pkt. 4.9.

4.13. Gwarancji nie podlegają usterki, wady i uszkodzenia będące następstwem wypadków losowych, uszkodzeń mechanicznych, niewłaściwej eksploatacji czy konserwacji, samowolnych napraw tub przeróbek i zmian konstrukcyjnych dokonanych przez Kupującego lub osoby trzecie.

4.14. Strony wyłączają uprawnienia Kupującego z tytułu rękojmi.

5. Serwis

5.1. Po upływie okresu gwarancyjnego lub w zakresie nieobjętym gwarancją Sprzedający oferuje świadczenie odpłatnych usług serwisowych dla dostarczonych przez Sprzedającego towarów i/ lub usług, na warunkach określonych w odrębnej umowie.

5.2. O ile Strony nie uzgodnią w odrębnej umowie inaczej, dla określenia zakresu świadczeń w ramach usług serwisowych, o których mowa, będą miały zastosowanie następujące definicje:

5.2.1. „Usterka” - drobna wada przedmiotu sprzedaży, nie ograniczająca w sposób istotny funkcjonalności, wydajności, bezpieczeństwa oraz innych cech całego systemu czy instalacji, dla celów których został on zakupiony.

5.2.2. „Awaria” - poważna wada przedmiotu sprzedaży, istotnie ograniczająca funkcjonalność, wydajność, bezpieczeństwo oraz inne cechy całego systemu czy instalacji, dla celów których został on zakupiony. 5.2.3.„Zgłoszenie Usterki/Awarii” - zgłoszenie telefoniczne na numer 62 737 48 50 Zgłoszenie uważa się za skuteczne. gdy zostanie niezwłocznie potwierdzone mailem na adres: krio-serwis@krio-serwis.pl 5.2.4.„Dostępność serwisu” -  godziny, w jakich Sprzedający przyjmuje „zgłoszenia usterki/awarii”, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 7-15.

5.2.5. „Reakcja serwisu” - podjęcie przez Sprzedającego czynności, których celem jest ustalenie przyczyn oraz sposobu usunięcia Usterki/Awarii, jak również podjęcie działań mających na celu jej usunięcie. Działania takie mogą obejmować analizę techniczną stanu obiektu i dostępnej dokumentacji, konsultacje, usługi naprawy zdalnej lub w miejscu zainstalowania, oraz wszelkie inne, które Sprzedający uzna jednostronnie za właściwe, dla danego typu Usterki/ Awarii. Reakcja serwisu nie jest każdorazowo równoznaczna z przyjazdem serwisu Sprzedającego do miejsca zainstalowania urządzenia, jak również samym usunięciem Usterki/ Awarii.

5.2.6. „Czas reakcji serwisu” - maksymalny czas, jaki może upłynąć pomiędzy skutecznym zgłoszeniem Usterki/ Awarii', a Reakcją serwisu.

5.2.7. „Czas naprawy” - maksymalny czas, jaki może upłynąć od momentu Reakcji serwisu do momentu usunięcia Usterki lub Awarii. Sprzedający zastrzega sobie jednostronne prawo wydłużenia tego terminu, jeżeli techniczny charakter Usterki lub Awarii uniemożliwia jej usunięcie pomimo wysokich kompetencji technicznych i organizacyjnych serwisu Sprzedającego

5.2.8. O ile Strony nie uzgodniły inaczej, w przypadku, gdy Kupujący w okresie gwarancji zgłosi Usterkę/ Awarię a Sprzedający podejmie działania w ramach Reakcji serwisu, po czym okaże się, że zgłoszenie Usterki/ Awarii Kupującego było bezpodstawne /wada nie wystąpiła, lub nie jest ona objęta gwarancją, Kupujący zobowiązuje się do pokrycia kosztów takiej Reakcji serwisu Sprzedającego - zgodnie z obowiązującymi u niego cennikami usług.

6. Odpowiedzialność

6.1. W przypadku odstąpienia od umowy lub jej części, Strona, z przyczyny której nastąpiło odstąpienie, zapłaci drugiej Stronie karę umowną w wysokości 10% wartości netto tych towarów i usług, których dotyczy odstąpienie.   Niezależnie   od   zastrzeżonej   wyżej   kary   umownej,   Sprzedający   jest   uprawniony   do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych Kodeksu cywilnego.

6.2. W przypadku zwłoki w wykonaniu umowy Kupującemu przysługuje kara umowna w wysokości 0,2% wartości netto dostawy, której dotyczy zwłoka lub niewykonanych usług, za każdy zakończony tydzień zwłoki - łącznie jednak nie więcej niż 5% ceny netto części przedmiotu umowy dostarczonego ze zwłoką.

6.3. W przypadku zwłoki Sprzedającego w usunięciu wad przedmiotu umowy, które ujawnią się w okresie gwarancji Kupującemu przysługuje kara umowna w wysokości 0,2 % wartości netto części przedmiotu umowy, w której ujawniła się wada, za każdy zakończony tydzień zwłoki, łącznie jednak nie więcej niż 5% ceny netto tej części przedmiotu umowy.

6.4. Całkowita odpowiedzialność odszkodowawcza Sprzedającego ze wszystkich tytułów (tj. odpowiedzialność kontraktowa, deliktowa) jest ograniczona do wartości wynagrodzenia umownego netto za wykonanie przedmiotu umowy.

6.5. Odpowiedzialność odszkodowawcza Sprzedającego ze wszystkich tytułów nie obejmuje szkód z tytułu jakiejkolwiek utraty zysku, danych, straty produkcyjnej lub straty w korzystaniu, utraty umów, jakichkolwiek strat następczych lub pośrednich, w tym utraconych korzyści.

7. Wstrzymanie realizacji umowy, rozwiązanie umowy, odstąpienie od umowy

7.1. Jeżeli spełnienie świadczenia przez Kupującego jest wątpliwe ze względu na jego stan majątkowy lub prawny, Sprzedający może wstrzymać się z realizacją umowy, dopóki Kupujący nie dokona całkowitej przedpłaty na towar/usługę lub nie przedstawi zabezpieczenia zaakceptowanego przez Sprzedającego.

7.2. Strony mogą w każdym czasie rozwiązać umowę na mocy porozumienia Stron.

7.3. Sprzedający może odstąpić od umowy bez uprzedniego zawiadomienia w przypadku:

7.3.1. Braku wpłaty zaliczki, o ile jest ona przewidziana, w okresie dłuższym niż 30 dni od daty ustalonej umową;

7.3.2. Niedostarczenia przez Kupującego danych niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy; 7.3.3.Nieodebrania towaru w okresie 2 miesięcy od oznaczonej daty odbioru;

7.3.4.Niezapłacenia w okresie wynoszącym co najmniej 30 dni za należności za wcześniej dostarczoną partię towaru/ wykonaną usługę lub za towar/ wykonaną usługę dostarczony na mocy odrębnej umowy między tymi samymi Stronami.

7.4. Sprzedający może skorzystać z uprawnienia do umownego odstąpienia od umowy w terminie 12 miesięcy od zaistnienia zdarzenia uprawniającego do odstąpienia od umowy, określonego powyżej.

7.5. W przypadku odstąpienia przez Sprzedającego od umowy w przypadkach określonych w pkt. 7.3 Sprzedający ma prawo dochodzić zastrzeżonych kar umownych, zwrotu poniesionych kosztów związanych z realizacją umowy, od której odstępuje oraz naprawienia szkody wynikłej z niewykonania zobowiązania przez Kupującego.

7.6. Kupujący  może  odstąpić  od  umowy  w  przypadku  zwłoki  w  dostawie,  trwającej  dłużej  niż  6  miesięcy  i powstałej z przyczyn zawinionych przez Sprzedającego.

7.7. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub jej rozwiązaniu wymaga zachowania formy, formy pisemnej pod rygorem nieważności

7.8. W przypadku gdy na podstawie przepisów prawa międzynarodowego, prawa krajowego lub na podstawie decyzji KRIO-SERWIS wynikających z tych przepisów określone towary i/ lub technologie Sprzedającego zostaną objęte zakazem wwiezienia na terytorium krajów objętych takim zakazem, embargiem lub innymi ustanowionymi sankcjami, Sprzedający nie będzie zobowiązany do dostarczenia takich towarów i/lub technologii jeżeli miałoby to naruszyć ustanowione zakazy, embarga lub sankcje, o których mowa, chociażby taki obowiązek Sprzedającego wynikał z umowy. Nie wykonanie zobowiązań z tego powodu nie rodzi po stronie Sprzedającego żadnej odpowiedzialności.

8. Siła Wyższa

8.1. Strony nie będą ponosić odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie postanowień umowy na skutek działania Siły Wyższej, pod warunkiem, że jeżeli zaistnieje sytuacja Siły Wyższej, Strona, po której te okoliczności wystąpiły, bezzwłocznie zawiadomi drugą Stronę na piśmie o jej zaistnieniu i przyczynach oraz dołoży wszelkich starań, aby w terminie do 30 dni od daty zawiadomienia przedstawić drugiej Stronie dokumentację, która wyjaśnia naturę i przyczyny zaistniałej Siły Wyższej w takim zakresie, w jakim jest ona możliwie osiągalna.

8.2. Siła Wyższa oznacza takie przypadki lub zdarzenia, które pozostają poza kontrolą i odpowiedzialnością Stron  oraz  nie  zostały  przez  nie  zawinione,  których  nie  można  było  przewidzieć  ani  uniknąć,  a  które zaistnieją po podpisaniu Umowy i staną się przeszkodą w wykonaniu swoich zobowiązań przez Strony.

8.3. Zdarzeniami Siły Wyższej są w szczególności:

8.3.1. wojny oraz inne działania zbrojne, inwazyjne, działania terrorystyczne, mobilizacje lub embarga; 8.3.2.promieniowanie radioaktywne lub skażenie przez radioaktywność od paliwa jądrowego lub odpadów

jądrowych, ze spalania paliwa jądrowego, radioaktywnych toksycznych materiałów wybuchowych oraz innych niebezpiecznych właściwości wszelkich wybuchowych zespołów nuklearnych składników;

8.3.3. rebelia, rewolucja, powstanie, przewrót wojskowy lub cywilny lub wojna domowa;

8.3.4. trzęsienie  ziemi,  powódź,  pożar,  huragany,  tornada,  burze  tropikalne  lub  inne  klęski  żywiołowe, epidemie, pandemie (ogłoszone przez stosowne organy).

8.3.5. Strajki uważane będą za Siłę Wyższą, jeżeli będą to strajki generalne (w całym kraju) lub całych gałęzi przemysłu i jeśli zostaną ogłoszone zgodnie zobowiązującymi przepisami o rozwiązaniu sporów zbiorowych z wyłączeniem strajków mających miejsce jedynie u Zleceniobiorcy, jego dostawcy lub poddostawcy, lub też tylko u Zleceniodawcy.

8.3.6. Niekorzystne warunki atmosferyczne występujące na terenie/placu budowy, a uniemożliwiające prawidłowe wykonanie umowy, w szczególności z powodu technologii wykonywania prac określonej w dokumentacji technicznej oraz wskazaniach Producenta, obowiązujących normach itp.

8.4. Strona, która przekazała zawiadomienie, o którym mowa w pkt 8.1. powyżej, będzie zwolniona ze swoich zobowiązań wynikających z niniejszej Umowy lub z dotrzymania terminów wykonania swoich zobowiązań - jeżeli wykonanie takich zobowiązań lub dotrzymanie terminów nie będzie możliwe z powodów Siły Wyższej - tak długo jak długo będzie trwało zdarzenie stanowiące Siłę Wyższą lub jego skutki. Termin wykonania wzajemnych zobowiązań Stron ulegnie wówczas odpowiedniemu przedłużeniu o czas trwania zdarzenia stanowiącego Siłę Wyższą lub jego skutków.

8.5. Strona dotknięta działaniem Siły Wyższej podejmie stosowne działania dla zminimalizowania jej skutków i wznowi wykonywanie Umowy niezwłocznie jak tylko będzie to możliwe.

8.6. Za opóźnienia wynikłe z wydarzeń spowodowanych Siłą Wyższą żadna ze Stron nie może żądać odszkodowania, rekompensaty lub udziału drugiej Strony w naprawieniu szkód.

8.7. Czas trwania Siły Wyższej lub jej skutków jest czasem zawieszenia Umowy. Jeżeli zawieszenie trwa dłużej niż 90 dni, tj. jeżeli okoliczności Siły Wyższej lub jej skutki trwają przez okres dłuższy niż 90 dni i jeżeli nie osiągnięto stosownego w tej kwestii porozumienia, to każda ze Stron ma prawo odstąpienia od niniejszej Umowy na przyszłość (ex nunc)ze skutkiem natychmiastowym. W przypadku odstąpienia od niniejszej Umowy zgodnie z postanowieniami zdania poprzedniego, Kupujący zobowiązany będzie jedynie do zapłacenia za faktycznie i należycie wykonane Usługi do dnia odstąpienia.

8.8. Dla celów Umowy, wszelkie obecne i przyszłe konsekwencje pandemii Covid-19 (takie jak, między innymi, wszelkie ograniczenia wynikające z instrukcji lub zaleceń dotyczących ochrony zdrowia wydanych przez organy i podmioty zrzeszone w ramach samorządu lekarskiego lub instytucje opieki zdrowotnej, wszelkie ograniczenia wprowadzone przez jakiekolwiek organy, w tym organy, których kompetencje mają zasięg światowy  itp.),  które  negatywnie  wpływają  na  zdolność  Kupującego  lub  Sprzedającego  do  wykonania zobowiązań wynikających z niniejszej Umowy, będą uważane za zdarzenia Siłę Wyższą i będą uprawniały Zleceniodawcę lub Zleceniobiorcę do powołania się na Siłę Wyższą.

9. Poufność informacji

9.1. Jakiekolwiek informacje poufne dotyczące Sprzedającego, przez które rozumie się, w szczególności informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne, handlowe, finansowe, kosztowe, przekazane lub udostępnione w związku z realizacją umowy w szczególności w formie pisemnej, dokumentowej lub na nośniku elektronicznym, nie mogą być przekazywane osobom trzecim, publikowane ani ujawniane w jakikolwiek inny sposób w okresie obowiązywania umowy oraz w okresie 5 lat po jej wygaśnięciu lub rozwiązaniu.

9.2. Każda ze Stron ma prawo udostępnienia informacji swoim podwykonawcom, przedstawicielom lub innym osobom trzecim jedynie po otrzymaniu uprzedniej pisemnej zgody drugiej Strony.

9.3. Niezależnie od postanowień pkt 9.1-9.2 powyżej ujawnienie informacji poufnych możliwe jest jedynie na polecenie sądu lub innego uprawnionego organu państwowego, gdy jest to wymagane prawem, pod warunkiem uprzedniego powiadomienia drugiej Strony na piśmie oraz dołożenia wszelkich starań, aby zabezpieczyć informacje poufne w związku z takim ujawnieniem.

9.4. Informacje ogólnie dostępne, uzyskane w sposób zgodny z prawem od osób trzecich oraz informacje opracowane samodzielnie przez drugą Stronę nie są objęte obowiązkiem poufności.

9.5. W razie naruszenia obowiązku zachowania poufności, o którym mowa w pkt 9.1, naruszający zapłaci za każdy przypadek naruszenia karę umowną w kwocie 50 000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) w terminie 14 dni od dnia doręczenia noty obciążeniowej. Zapłata kary umownej nie wyklucza prawa do dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary umownej.

 

10. Prawa Własności Intelektualnej i Przemysłowej

10.1. O ile ma to zastosowanie Sprzedający zachowuje prawa autorskie, patenty i inne prawa własności przemysłowej w odniesieniu do przedmiotu umowy dostarczanego przez Sprzedającego, istniejące zarówno przed zawarciem umowy jak i powstałe w trakcie realizacji umowy. Sprzedający udziela Kupującemu licencji na korzystanie z praw, o których mowa albo przenosi je na rzecz Kupującego każdorazowo na polach eksploatacji i na warunkach określonych w odrębnej umowie Stron.

10.2. Sprzedający oświadcza, że według jego najlepszej wiedzy dostarczany przez niego przedmiot umowy nie narusza patentów i innych praw własności przemysłowej oraz praw autorskich i praw pokrewnych należących do osób trzecich.

10.3. Sprzedający nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu jakichkolwiek roszczeń wniesionych przeciwko niemu, a Kupujący zabezpieczy Sprzedającego przed takimi roszczeniami, wynikłych z:

10.3.1. połączenia, eksploatacji lub korzystania z przedmiotu umowy na mocy umowy wraz ze sprzętem, urządzeniami lub oprogramowaniem niedostarczonymi przez Sprzedającego,

10.3.2. zmiany lub modyfikacji któregokolwiek z elementów przedmiotu umowy dostarczonych na mocy umowy bez pisemnej zgody Sprzedającego.

10.4. Niezależnie od pozostałych postanowień umowy, Sprzedający nie będzie ponosić odpowiedzialności za żadne roszczenia wynikające z korzystania przez Kupującego z przedmiotu umowy lub jakiegokolwiek jego elementu w formie, w jakiej go dostarczono po tym, jak Sprzedający poinformuje Kupującego o koniecznych modyfikacjach lub zmianach w celu uniknięcia roszczeń osób trzecich oraz zaproponuje wprowadzenie takich modyfikacji lub zmian, jeżeli takiego roszczenia można było uniknąć korzystając z sugestii Sprzedającego.

10.5. Powyższe  postanowienia  pkt  10  określają  całkowitą  odpowiedzialność  Sprzedającego  w  związku  z naruszeniem patentów i innych praw własności przemysłowej oraz praw autorskich i praw pokrewnych należących do osób trzecich.

11. Zmiana przepisów

11.1. W ramach umowy Sprzedający zobowiązany jest do dostarczenia przedmiotu umowy z uwzględnieniem stanu prawnego w odniesieniu do powszechnie obowiązujących przepisów prawa istniejącego na dzień zawarcia umowy.

11.2. Wszelkie zmiany stanu prawnego, o którym mowa w pkt 11.1 będą uprawniały Sprzedającego do dokonania korekty ceny i zmiany warunków umowy, w szczególności do zmiany terminu dostawy przedmiotu umowy, o ile zmiany te mają wpływ na realizację Umowy.

12. Zmiana umowy

12.1. Poza przypadkami określonymi w pkt 11 Sprzedający będzie miał prawo żądania wprowadzenia uzasadnionych zmian w umowie w zakresie terminu dostawy i/Iub specyfikacji towaru lub towaru i usługi w ramach przedmiotu umowy w przypadku gdy Sprzedający opóźnia się wykonaniem umowy z powodu działania, zaniechania lub niewykonania zobowiązań umownych przez Kupującego.

12.2. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w pkt 12.1 Sprzedający prześle Kupującemu w terminie 7 dni od wystąpienia takich okoliczności polecenie zmiany zawierające zmienione postanowienia umowy.

12.3. Terminy dostaw, jak również ceny towarów lub towarów i usług dostarczanych przez Sprzedającego w ramach umowy w stosunku do tych, jakie zostały określone w ofercie Sprzedającego mogą ulec zmianie w przypadku ich wyczerpania w magazynie Sprzedającego.

13. Ważność postanowień umowy

Strony zobowiązują się, że w przypadku, gdy jakakolwiek część umowy zostanie uznana za nieważną lub w inny sposób prawnie wadliwą, pozostała część umowy pozostanie w mocy. Dotyczy to w szczególności postanowień o ograniczeniu odpowiedzialności Stron i o karach umownych. W przypadku postanowień uznanych za nieważne lub niewykonalne, Strony podejmą negocjacje w dobrej wierze w celu zastąpienia takich postanowień,  o  ile  to  możliwe,  postanowieniami  alternatywnymi,  które  będą  ważne  i  wykonalne  oraz  będą odzwierciedlać pierwotne intencje Stron.

 

14. Prawo właściwe i rozstrzyganie sporów

14.1. Umowa będzie interpretowana i wykonywana zgodnie z prawem materialnym Rzeczypospolitej Polskiej. Możliwość́ zastosowania Konwencji Narodów Zjednoczonych dotyczącej Umów Międzynarodowej Sprzedaży Towarów z dnia 11 kwietnia1980 (“CISG”) jest wykluczona.

14.2. Wszelkie spory lub roszczenia wynikłe pomiędzy Stronami w związku z treścią lub wykonaniem umowy, których Stronom nie udało się rozstrzygnąć w drodze porozumienia w ciągu 14 dni od momentu wystąpienia takiego sporu, będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy rzeczowo dla siedziby Sprzedającego, o ile umowa nie stanowi inaczej..

15. Ochrona danych osobowych

Kupujący zobowiązuje się do przekazania osobom reprezentującym jego firmę oraz wyznaczonym do realizacji umowy informacje w zakresie przetwarzania danych osobowych przez Sprzedającego zawarte w pkt poniżej:

15.1. Administratorem danych osobowych osób reprezentujących Kupującego oraz osób wyznaczonych do realizacji umowy jest KRIO-SERWIS Sp. z o.o., ul. Krotoszyńska 146, 63-430 Odolanów (KRIO-SERWIS).

15.2. Kontakt z KRIO-SERWIS jest możliwy pisemnie na adres KRIO-SERWIS Sp. z o.o., ul. Krotoszyńska 146, 63-430 Odolanów

15.3. Dane osobowe zostały udostępnione przez kontrahenta KRIO-SERWIS oraz/lub pozyskane przez Administratora z rejestrów publicznych (KRS, CEIDG).

15.4. KRIO-SERWIS Sp. z o.o. przetwarza dane niezbędne do zawarcia oraz realizacji umowy (dane identyfikacyjne, adresowe oraz kontaktowe)

15.5. Dane  osobowe  będą  przetwarzane  w  celu  wykonania  umowy  (art.  6  ust.  1  lit.  b  RODO)  a  także uzasadniony interes Administratora polegający na zapewnieniu wiarygodnej identyfikacji kontrahenta i reprezentującego go podmiotu. (art. 6 ust. 1 lit f RODO);

15.6. Dane osobowe mogą być przekazywane dostawcom systemów informatycznych i usług IT, podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi niezbędne do wykonania umowy, w tym usługi prawne.

15.7. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do wykonania umowy.

15.8. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,

15.9. Administrator nie stosuje zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.

16. Postanowienia końcowe

16.1. W przypadku rozbieżności między niniejszymi OWS a treścią oferty lub potwierdzenia zamówienia —

pierwszeństwo mają warunki podane w ofercie lub potwierdzeniu zamówienia.

16.2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia, w stosunku do treści potwierdzenia zamówienia i niniejszych OWS, wymagają formy pisemnej - pod rygorem nieważności.

16.3. Przeniesienie przez Kupującego praw i obowiązków wynikających z umowy na osobę trzecią, wymaga uprzedniej pisemnej zgody Sprzedającego.

16.4. W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszych OWS lub umową stron mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.

16.5. Następujące artykuły pozostaną w mocy pomimo rozwiązania lub odstąpienia od umowy: pkt.:6.3-6.4: 8, 9, 14 i 15.

16.6. Niniejsze OWS zostały przyjęte uchwałą Zarządu KRIO-SERWIS Sp. z o.o. nr 01/1230/2021 z dnia 30.12.2021r.

POBIERZ OWS